 
  |  
 
      
          
   | Prawo Zamówień Publicznych, Numer 2 Oddajemy w Państwa ręce drugi numer „Prawa Zamówień Publicznych” - kwartalnika w całości poświęconego tematyce zamówień publicznych. Mamy nadzieję, że będzie on pomocny w rozwiązaniu problemów, które pojawiają się w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Tym bardziej teraz – w niedługim czasie po wejściu w życie nowej ustawy.  
 |  
  |  |   |  
  
Chcemy, by „Prawo Zamówień Publicznych” jak najlepiej spełniało potrzeby czytelników, dlatego też kwartalnik zmienił nieco swój kształt. Uwzględniając liczne prośby rozszerzyliśmy znacznie część doradczą, w której eksperci Instytutu Zamówień Publicznych rozwiązują problemy pojawiające się przy prowadzeniu bądź uczestnictwie w postępowaniach o udzielenie zamówienia. Wprowadziliśmy również nową rubrykę,  
w której opisywać będziemy wybrane orzecznictwo arbitrów. Tym razem są to wyroki dotyczące dokonywania wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i możliwości jednoczesnej modyfikacji zapisów siwz.  
 
	Coraz większą rolę na zamówienia udzielane w Polsce zaczyna odgrywać orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, dlatego będziemy starali się je Państwu przybliżać. Dr. Aleksandra Sołtysińska opisuje wyrok z marca tego roku, w którym sędziowie wypowiedzieli się w kwestii podwykonawstwa przy udzielaniu  
zamówień. Choć orzeczenie to pozostawia pewien niedosyt, gdyż nie przesądza w jakich warunkach może dojść do ograniczenia tego sposobu wykonywania części robót czy usług, to, bez wątpienia, warto je prześledzić. 
 
	Kontynuujemy praktyczny cykl: „Jak prowadzić postępowanie”. W tym numerze kwartalnika znajdziecie Państwo wzór specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przetargu nieograniczonym dla zamówień sektorowych  
na dostawy. 
 
	Choć od wejścia w życie Prawa zamówień publicznych zdążyło już upłynąć sporo czasu wciąż nie cichną dyskusje o tym kto musi, a kto nie musi stosować ustawę. Mamy nadzieję, że artykuł zamieszczony w pierwszym numerze „Prawa Zamówień Publicznych” rozwiał choć część wątpliwości. Druga jego część dotyczy tzw. zamawiających sektorowych, prywatnych zamawiających korzystający z publicznych źródeł finansowania oraz koncesjonariuszy.  
 
	Każdy wykonawca wie jak ważne jest prawidłowe sporządzenie pełnomocnictwa. Czasem jednak, skupiając się na jego poprawności pod kątem prawa cywilnego można zapomnieć  
o drobnym szczególe w postaci obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej. A konsekwencje są poważne, gdyż grozi to wykluczeniem z postępowania. Dlaczego? Piszemy o tym w artykule:  
„Pełnomocnictwo tylko ze znaczkami skarbowymi”. 
 
	Pojawiają się opinie, że wraz z nowelizacją ustawy o gospodarce nieruchomościami odszedł obowiązek zlecania zarządzania nieruchomościami w zgodzie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Nic bardziej mylnego. Mec. Krzysztof Zając w tekście: „Jak wyłonić zarządcę” wyjaśnia dlaczego nadal trzeba stosować przepisy  
o zamówieniach publicznych. 
 
	W poprzednim numerze „Prawa zamówień Publicznych” opublikowaliśmy krytyczny artykuł Janusza Wysockiego na temat stawiania nieuprawnionych warunków podmiotowych w przetargach nieograniczonych. Wzbudził on spore emocje zarówno wśród wykonawców, jak i zamawiających. Głos w dyskusji zabrał m.in. Jackek Sadowy, naczelnik Wydziału Opinii Prawnych Urzędu Zamówień Publicznych. Jego polemikę drukujemy w rubryce „Kontrapunkt”. 
 |  |   |  Grzegorz Wicik redaktor naczelny „Prawa Zamówień Publicznych” 
 |  |   |  | Dalsze informacje... |   2004-12-05 Instytut Zamówień Publicznych  |  
           
       |  
 |  
     
 
  |  
  | 
       | 
       
            
                 
             |  
 
 |